marți, 19 ianuarie 2010

Iesind cu alta femeie...

Cu putin timp in urma incepusem sa ies cu "o alta femeie"; in realitate fusese ideea sotiei mele.
- Tu stii ca o iubesti! - imi zise intr-o zi, luandu-ma prin surprindere. Viata este foarte scurta, dedica-i timp...
- Dar eu te iubesc pe tine, am protestat.
- Stiu, dar o iubesti si pe ea.
Cealalta femeie pe care sotia mea dorea sa o vizitez era mama mea, vaduva de niste ani, dar serviciul si copiii ma faceau ca sa o vizitez numai ocazional. In seara asta am chemat-o sa o invit la cina si la film.
- Ce s-a intamplat? Esti bine? m-a intrebat.
Mama mea este tipul de femeie pentru care o chemare seara tarziu, noaptea, sau o invitatie surpriza este un indiciu de veste rea.
- Am crezut ca ar fi placut sa petrec ceva timp cu tine, am raspuns, amandoi, singuri... ce parere ai?
Reflectand un moment la asta, zise:
- Mi-ar placea foarte mult...
Vinerea asta, in timp ce ma duceam, dupa serviciu, sa o iau, ma simteam nervos, nervozitatea care precede o intalnire... Si, pentru Dumnezeu, cand am sosit la casa ei, am vazut ca si ea era foarte emotionata! Ma astepta in poarta, imbracata in vechiul ei palton, isi incretise parul si imbracase o rochie cu care sarbatorise ultima aniversare de nunta, fata ei radea si iradia lumina ca un inger.
- Le-am spus prietenelor mele ca o sa ies cu fiul meu si au fost foarte emotionate - imi povesti urcand in masina. Am fost la un restaurant nu foarte elegant, dar foarte primitor. Mama se sprijinea de bratul meu ca si cum era "Prima Doamna a Natiunii". Cand ne-am asezat a trebuit sa-i citesc meniul. Ochii ei vedeau numai literele mari. Pe la mijlocul meniului mi-am ridicat privirea spre ea. Mama, asezata pe partea
cealalta a mesei, doar ma privea. Un suras nostalgic se vedea pe buzele ei.
- Cand erai micut, eu eram cea care iti citea meniul. Iti amintesti?
- Atunci, e momentul sa te relaxezi si sa-mi permiti sa-ti inapoiez favoarea, am raspuns.
In timpul cinei am avut o conversatie agreabila, nimic extraordinar, doar ne-am pus la zi unul cu viata celuilalt. Am vorbit atata, ca am pierdut firul.
- Voi iesi cu tine si altadata, dar numai daca ma lasi sa te invit eu, spuse mama. Cand am dus-o acasa imi parea rau ca ne desparteam, am sarutat-o, am imbratisat-o si i-am spus cat o iubesc.
- Cum a fost intalnirea? a vrut sa stie sotia mea cand m-am intors in noaptea aceea.
- Foarte placuta, iti multumesc.
Am privit-o recunoscator spunandu-i:
- Mult mai mult decat mi-am imaginat ca ar putea fi!
Cateva zile mai tarziu mama mea a murit de un infarct, totul a fost atat de rapid ca nu am putut face nimic. Dupa putin timp am primit un plic de la restaurantul unde cinasem cu mama.
Continea o nota care spunea :
,,Cina este platita anticipat, eram aproape sigura ca nu voi putea fi aici, oricum am platit pentru tine si sotia ta... Niciodata nu vei putea intelege ce a insemnat seara aceea pentru mine... TE IUBESC! Mama ta".
In acest moment am inteles importanta de a spune la timp TE IUBESC si de a le da fiintelor noastre dragi spatiul pe care il merita in viata noastra. Nimic in viata
nu este mai important decat familia ta. Daruieste-le din timpul tau pentru ca ei nu pot astepta.
Daca Mama ta traieste... pretuieste-o!
Daca nu... aminteste-ti-o!
Daca ai mama... (dar si daca nu o mai ai)retrimite acest mesaj, poate... cineva care a uitat putin aceasta fiinta minunata care este MAMA isi va aminti si va reactiona! Si aminteste-ti mereu! Dumnezeu (se zice ca) iarta, dar Timpul nu iarta niciodata.
NICI NU SE POATE INTOARCE...!!!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu