marți, 9 februarie 2010

PUTEREA VINDECĂTOARE A SOARELUI (III)


Ea povesteşte: "Îngerii mei m-au asigurat că în curînd voi renunţa la orice medicament. M-am simţit de parcă mă aflam la "şcoala îngerilor", cînd ei mă învăţau despre viaţă şi cum să devin o persoană sănătoasă". Angie nu a mai avut nici un simptom de mai mult de trei ani. Ea ştie că boala a dispărut complet şi nu o mai recunoaşte ca făcînd parte din fiinţa ei. De asemenea, ea s-a mutat împreună cu fiicele sale şi noul ei soţ, Duke, în Hawaii. "Acum stau afară la soare mai tot timpul" spune ea. "Îngerii îmi spun că am să mă ofilesc ca o floare dacă nu primesc lumina Soarelui".
Un proverb italian spune: Dove il sole non entra il dottore, ceea ce înseamnă "Unde e soare, nu intră doctorul". Aşa cum am precizat mai devreme, studiile ştiinţifice au demonstrat că, deşi expunerea la soare poate avea unele efecte negative, există riscul unor probleme de sănătate mult mai mari dacă nu ieşim la soare. Statistic, mai mulţi oameni mor de boli asociate cu lipsa luminii soarelui decît cei care mor de cancer de piele. La fel ca în orice lucru, moderaţia este esenţială cînd vine vorba de expunerea la soare - în mod cert, nu este un lucru înţelept să te "prăjeşti", dar este tot atît de lipsit de înţelepciuni să eviţi cu totul soarele.
În timp ce sperietoarea cancerului de piele a făcut ca mulţi oameni să se ferească de soare, - la urma urmei, cancer este un cuvînt ameninţător - este important să luăm în seamă toate dovezile ştiinţifice care analizează argumentele pro şi contra expunerii la soare. După studierea ultimelor cercetări medicale, publicate în reviste prestigioase, cum ar fi The Journal of American Medical Association şi The New England Medical Journal, există un consens general în ceea ce priveşte legătura dintre lumina soarelui şi sănătate, care poate fi rezumat după cum urmează:
Lumina Soarelui este
asociată cu tipuri de
cancer de piele neletale
Expunerea excesivă la lumina ultravioletă este corelată cu dezvoltarea carcinomului celulei bazale şi carcinomului celulei scuamoase, două tipuri de cancer de piele care sînt uşor de tratat şi foarte rar fatale. Aceste cancere se dezvoltă în primul rînd la indivizii cu piele deschisă care se expun la soare cu intermitenţă. Cu alte cuvinte, ei petrec cea mai mare parte a timpului lucrînd şi trăind în casă, iar atunci cînd ies afară, în loc să permită corpului să se adpateze treptat la soare, se ard.(Va urma)
Prof. dr. DOREE VIRTUE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu